Grafkom lär branschen om e-handel tillsammans med Åtta.45

Erik_Peter_Ulf_FIX

Erik Peter Ulf FIX e1462267929326

Erik Mauritzon och Peter Carlén på Åtta.45 tillsammans med Grafkoms ordförande Ulf Sunnberg (tv).

Den 4 oktober bjuder nätverket Grafkom, i samarbete med Åtta.45, in till en heldag om e-handel för grafiska företag. Huvudtalare och kursledare är e-handelsexperten Urban Lindstedt.

Åtta.45, som är medlem i Grafkom, delar under dagen med sig av sina tankar och insikter kring e-handel som är en viktig framgångsfaktor i den stora satsningen man gjort senaste åren.

Annons

– Urban Lindstedt som är dagens kursledare var med på vår senaste stora nätverksträff i mars och vi insåg då behovet av mer och djupare kunskap inom e-handel i branschen. Därför gör vi nu en hel dag kring detta, säger Ulf Sunnberg som är ordförande i Grafkom.

Enligt inbjudan så blir det också en visning av den nybyggda anläggningen som Åtta.45 investerat i de senaste åren.

– Att vi är hos Åtta.45 är extra roligt och visar hur vi vill jobba med kunskapsutbyte tillsammans med våra medlemmar, säger Ulf.

Läs mer om fokusdagen på grafkom.se.

Annons

36 månaders garanti över hela maskinlinjen

swissQprint trade fair impression 23 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han bygger framtidens skyltbutik

Markus 2 1800

Alla möjliga mindre designade standardskyltar, och unika 3d-printade skyltar, produceras i eget hus och säljs via e-handel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får uppdraget att leverera skyltar till Svenska Spels alla ombud

U A 1800

Om upphandlingsvinsten: ”Ännu en bekräftelse på att vår affärsmodell är såväl unik som attraktiv.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tappade största kunden – nu går det lilla bokbinderiet i konkurs

Konkurs 800

”Svårt att få in nya kunder som kan täcka omsättnings- och resultattapp, enligt företaget.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Europeisk aktör köper in sig i anrikt pappersbruk

20240220 Fedrigoni Mohawk News Bg 1x 1800

Den italienska tillverkaren av specialpapper stärker sin position genom förvärv av anrikt pappersföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Utomhuskampanj med dubbla tryck

Marabou 7
Ämnen i artikeln: Havelle Media

För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.

Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.

Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.

Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.

Ämnen i artikeln: Havelle Media
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Grafiska branschens skatteskuld minskar

skatt print 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”

Anders Trillkott ny 1800

Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte för tryckerikoncern

magnus andersson 1800

I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons