Logga in

Göteborgstryckeriet Box & Display hämtar vd från Orrefors Kosta Boda

03 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
GbGt_ny vd

Mikael Classon är ny säljare och Thomas Hagström ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display (Bilder: Göteborgstryckeriet)

Göteborgstryckeriet ser en ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial och satsar därför nu inom bolaget Box & Display genom att anställa en ny vd och en säljare.

Man säger att det finns ”ett stort utrymme för förändring på marknaden”.

– Förpackning av produkter blir allt viktigare och vi märker att vi kan tillföra mycket när det gäller varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken, säger Göteborgstryckeriets koncernchef Magnus Iversén.

VD från Orrefors Kosta Boda

Thomas Hagström (LinkedIn) blir ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display. Han kommer senast från en tjänst som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda.

– Jag ser en stor tillväxtpotential både i Sverige och internationellt. Göteborgstryckeriet Box & Display vill vara med och leda utvecklingen i det kreativa segmentet och satsar på att bli nummer ett i branschen, säger Thomas Hagström i ett meddelande.

Erfaren säljare

Ny säljare är Mikael Classon (LinkedIn) och han kommer senast från en tjänst som account manager på danska Pro Display och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av pos-material, displayer och förpackningar.

Replik: Svanen har ”ständiga förbättringar” i sitt DNA

Svanen_head

Anna Norberg and Anders Jacobsson at Ecolabelling Sweden responding to Laurel Brunners criticism.

Laurel Brunner skriver i en krönika att miljömärkningen Svanen ”måste anpassa sig till verkligheten”. Nu svarar Svanen att Laurel har fel fakta och att ständiga förbättringar finns i Svanens DNA. ”Vi kan försäkra Laurel Brunner om att syftet med att presentera nya kriterier gradvis är ett försök att följa med industrins utveckling”, skriver Anna Norberg and Anders Jacobsson på Svanen. (mer…)

Krönika: Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin

svanLaurel Brunner, som skriver om miljö och grafisk bransch, säger i en krönika att Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin. Hon får svar från Svanen som säger att ”ständiga förbättringar” ligger i Svanens DNA och man pekar också på direkta felaktigheter i kritiken.

Below is Laurel Brunners view on the Nordic Swan and (mer…)

Platser kvar: Utbilda dig för jobb i grafiska branschen

Brobygrafiska i Sunne är inne i en intensiv period med att få in ansökningar till utbildningarna som startar i höst. De passar för den som vill in i branschen eller vill vidareutbilda sig. (mer…)

Justnu förvärvar i Stockholm – startar nytt affärsområde

Diabolaget

Peter Veres, Justnu och Christer Hammarborg, Diabolaget. (Bild: Justnu)

”Stockholm är ett av våra viktigaste områden”, säger Justnu och därför växer man genom förvärvet av Diabolaget på Östermalm.
(mer…)

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. (mer…)

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event. (mer…)

Primotek ska sälja Canons Colorado

Canon Primotek

Hans Öberg från Pirmotek skriver på för att sälja Canons storformatsskrivare i Sverige. (Bild: Canon)

Primotek blir återförsäljare för Canons storformatsskrivare. (mer…)

Mikrobryggeri skalar upp produktionen med egen etikettproduktion

Dykes

Dykes Brewery, ett mikrobryggeri utanför Sundsvall, skalar upp produktionen med ett nytt bryggverk och utökad distribution i landet. Etiketterna, med individuell spårningsinformation, produceras inhouse. (mer…)

Mediebyråbarometern: Kraftigt ner för sökordsmarknadsföring

Mediebyrabarometern april 17

Källa: Sverige Mediebyråer

I Mediebyråbarometern för april minskar sökordsmarknadsföring med 23 procent. Storstadspress och fackpress har det ännu tuffare och tappade stort med 34 respektive 24 procent.