Logga in

Göteborgstryckeriet Box & Display hämtar vd från Orrefors Kosta Boda

03 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
GbGt_ny vd

Mikael Classon är ny säljare och Thomas Hagström ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display (Bilder: Göteborgstryckeriet)

Göteborgstryckeriet ser en ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial och satsar därför nu inom bolaget Box & Display genom att anställa en ny vd och en säljare.

Man säger att det finns ”ett stort utrymme för förändring på marknaden”.

– Förpackning av produkter blir allt viktigare och vi märker att vi kan tillföra mycket när det gäller varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken, säger Göteborgstryckeriets koncernchef Magnus Iversén.

VD från Orrefors Kosta Boda

Thomas Hagström (LinkedIn) blir ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display. Han kommer senast från en tjänst som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda.

– Jag ser en stor tillväxtpotential både i Sverige och internationellt. Göteborgstryckeriet Box & Display vill vara med och leda utvecklingen i det kreativa segmentet och satsar på att bli nummer ett i branschen, säger Thomas Hagström i ett meddelande.

Erfaren säljare

Ny säljare är Mikael Classon (LinkedIn) och han kommer senast från en tjänst som account manager på danska Pro Display och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av pos-material, displayer och förpackningar.

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.