Logga in

Göteborgstryckeriet Box & Display hämtar vd från Orrefors Kosta Boda

03 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
GbGt_ny vd

Mikael Classon är ny säljare och Thomas Hagström ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display (Bilder: Göteborgstryckeriet)

Göteborgstryckeriet ser en ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial och satsar därför nu inom bolaget Box & Display genom att anställa en ny vd och en säljare.

Man säger att det finns ”ett stort utrymme för förändring på marknaden”.

– Förpackning av produkter blir allt viktigare och vi märker att vi kan tillföra mycket när det gäller varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken, säger Göteborgstryckeriets koncernchef Magnus Iversén.

VD från Orrefors Kosta Boda

Thomas Hagström (LinkedIn) blir ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display. Han kommer senast från en tjänst som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda.

– Jag ser en stor tillväxtpotential både i Sverige och internationellt. Göteborgstryckeriet Box & Display vill vara med och leda utvecklingen i det kreativa segmentet och satsar på att bli nummer ett i branschen, säger Thomas Hagström i ett meddelande.

Erfaren säljare

Ny säljare är Mikael Classon (LinkedIn) och han kommer senast från en tjänst som account manager på danska Pro Display och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av pos-material, displayer och förpackningar.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.