Logga in

Göteborgstryckeriet Box & Display hämtar vd från Orrefors Kosta Boda

03 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
GbGt_ny vd

Mikael Classon är ny säljare och Thomas Hagström ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display (Bilder: Göteborgstryckeriet)

Göteborgstryckeriet ser en ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial och satsar därför nu inom bolaget Box & Display genom att anställa en ny vd och en säljare.

Man säger att det finns ”ett stort utrymme för förändring på marknaden”.

– Förpackning av produkter blir allt viktigare och vi märker att vi kan tillföra mycket när det gäller varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken, säger Göteborgstryckeriets koncernchef Magnus Iversén.

VD från Orrefors Kosta Boda

Thomas Hagström (LinkedIn) blir ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display. Han kommer senast från en tjänst som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda.

– Jag ser en stor tillväxtpotential både i Sverige och internationellt. Göteborgstryckeriet Box & Display vill vara med och leda utvecklingen i det kreativa segmentet och satsar på att bli nummer ett i branschen, säger Thomas Hagström i ett meddelande.

Erfaren säljare

Ny säljare är Mikael Classon (LinkedIn) och han kommer senast från en tjänst som account manager på danska Pro Display och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av pos-material, displayer och förpackningar.

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)

Svensk är bäst i världen på att foliera bilar och båtar

World_Wrap_Masters_Winner_Jonas_Sjstrm

Svensken Jonas Sjöström är bäst på foliering av fordon. I finalen av Fespa World Wrap Masters Series 2017 vann han över Martynas Betulis från Irland och Ruan Greef från Sydafrika. (mer…)

Heidelberg expanderar inom förbrukningsmaterial – köper två fabriker

01_Location_Kruibeke_IMAGE_RATIO_1_5

Heidelberg tar över två europeiska kemifabriker från Fujifilm. (mer…)

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september. (mer…)