Logga in

Göteborgstryckeriet Box & Display hämtar vd från Orrefors Kosta Boda

03 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
GbGt_ny vd

Mikael Classon är ny säljare och Thomas Hagström ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display (Bilder: Göteborgstryckeriet)

Göteborgstryckeriet ser en ökad efterfrågan på förpacknings- och displaymaterial och satsar därför nu inom bolaget Box & Display genom att anställa en ny vd och en säljare.

Man säger att det finns ”ett stort utrymme för förändring på marknaden”.

– Förpackning av produkter blir allt viktigare och vi märker att vi kan tillföra mycket när det gäller varumärkesdrivande förpackningar med både hållbara och exklusiva förtecken, säger Göteborgstryckeriets koncernchef Magnus Iversén.

VD från Orrefors Kosta Boda

Thomas Hagström (LinkedIn) blir ny vd för Göteborgstryckeriet Box & Display. Han kommer senast från en tjänst som marknadsdirektör på Orrefors Kosta Boda.

– Jag ser en stor tillväxtpotential både i Sverige och internationellt. Göteborgstryckeriet Box & Display vill vara med och leda utvecklingen i det kreativa segmentet och satsar på att bli nummer ett i branschen, säger Thomas Hagström i ett meddelande.

Erfaren säljare

Ny säljare är Mikael Classon (LinkedIn) och han kommer senast från en tjänst som account manager på danska Pro Display och har de sista tjugo åren arbetat med försäljning av pos-material, displayer och förpackningar.

Elanders varslar 70 – avvecklar offset helt i Sverige

Elanders huvudkontor i Mölnlycke.

Elanders varslar 70 personer när man flyttar stora delar av verksamheten från Mölnlycke till Borås.

Mcdonalds ska skrota plastsugrör och byta till papper

Mcdonalds i Storbritannien ska byta ut sina plastsugrör och ersätta dem med sugrör av nedbrytbart papper. (mer…)

VD-byte på Antalis

Håkan Askenberger blir ny vd för Antalis. (Bild: Antalis)

Lars Löfgren lämnade plötsligt sin roll som vd för Antalis för några veckor sedan och nu står det klart att Håkan Askenberger, idag logistikansvarig för Norden och Baltikum, tar över som vd. (mer…)

Rikstäckande skylt- och profilkedja säljer för närmare en kvarts miljard

På sin webb visar 4Sign upp sitt breda utbud och rikstäckande service. (Bilder: från 4sign.se)

Kedjan 4Sign som producerar och levererar ”profilering” till sina kunder i Sverige och Norge omsätter nära en kvarts miljard kronor. Branschkoll har gjort en ekonomisk sammanställning av kedjans medlemmar.

Renovering pågår: Big Image har klätt in hela Grand Hotel

Big Image har klätt in Grand Hotel i Stockholm under pågående fasadrenovering – med en 2.000 kvadratmeter stor bild som visar hur det kommer att se ut när allt är klart. (mer…)

Nytt alternativ till QR-koden – lagrar information i text

En ny krypteringsteknik kan lagra information direkt i typsnittet på fysiska utskrifter – som kan läsas av på samma sätt som en QR-kod. (mer…)

Investerar i förädlingsutrustning – vill sälja kapacitet till andra tryckerier

Karl-Åke Ilberg, vd Scandipac tillsammans med operatören Arnie Ilberg framför nyinvesterngen Scodix Ultra Pro med Scodix Foil.

Scandipac, som tillhör bildförlaget Pictura och producerar gratulationskort för den svenska, norska och danska marknaden, har investerat i en Scodix Ultra Pro inklusive Scodix Foil för efterbehandling med partiellt lack samt foliering. (mer…)

Print Next: ”Du måste använda ny kunskap”

Grafkoms Ulf Sunnberg hjälper deltagarna på Print Next att konkretisera ny kunskap att bli nya möjligheter.

När Print Next går av stapeln den 25-26 april så kommer deltagarna få lära sig ett nyttigt verktyg för att enkelt anpassa föreläsarnas insikter till sin egen verksamhet. (mer…)

Europeiska tryckerijättar satsar allt mer på produktmedia

Tre stora onlinetryckerier med kunder över hela Europa har den senaste tiden allt mer börjat lyfta sitt sortiment av produktmedia.