Logga in

Gelato i samarbete med översättningsbolag

01 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Trycksaksplattformen Gelato har inlett ett partnerskap med översättningsföretaget Xplanation.

Båda företagen kommunicerar att de vill göra det lättare för globala varumärkesägare att få kontroll över sin kommunikation och sitt varumärke på alla sina marknader.

Man skriver i ett meddelande att ambitionen med Gelato-Xplanation-partnerskapet är att erbjuda kunderna tilläggstjänster genom att ansluta de två kundportalerna till varandra och främja varandras tjänster.

Vinsten för Xplanation, som både översätter texter och skapar dokument, blir att man med hjälp av Gelatos tjänster kan hjälpa sina kunder även med produktion och leverans av trycksaker. För Gelato innebär det att alla Xplanations kunder blir exponerade för Gelatos tryckeritjänster som idag når stora delar av världen.

Gelato skriver i sitt pressmeddelande att man kommer att erbjuda sina kunder Xplanations översättningstjänster vilket man anser särskilt viktigt för de företag som jobbar mot ”bric-länderna”.

 

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.