Logga in

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

14 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”.

Pressen kommer att installeras hos Eson Pac i Veddige efter sommaren.

– Vi har sedan många år digitala tryckpressar för etiketter och bruksanvisningar och vi adderar nu ytterligare en digital tryckpress för tryckning på kartong. Med den ökar vi vår konkurrenskraft i produktsegment kartongförpackningar, säger Niklas Bengtsson, försäljningsdirektör på Eson Pac i ett meddelande.

Den nya tryckpressen, som Visutech levererar och installerar efter sommaren, är utrustad med sju färgverk som Eson Pac kommer att använda till att trycka cmyk-färgerna plus orange, violett och grönt. Med denna teknik ska man kunna uppfylla de flesta varumärkens behov av PMS-färger.

En annan viktig faktor för Eson Pac var tryckpressens säkerhetsfunktioner som innebär att man kan trycka säkerhetstryck med mikrotext på läkemedelsförpackningarna, för att skydda mot förfalskningar.

– Vi är och vill fortsätta vara läkemedelsbranschens förpackningsspecialister, säger Niklas Bengtsson.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.