Logga in

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

15 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. Frakten, oavsett var i världen man befinner sig, ingår i priset.

Det är Elanders som producerar affischerna som distribueras till hela världen från anläggningen i Vällingby.

– Vi har levererat till alla kontinenter förutom Afrika. Flödet är helt automatiserat och beställningarna inklusive packsedlar, högupplöst pdf hamnar direkt i operatörens dator. Inom kort kommer vi att flytta produktionen till Mölnlycke och producera affischerna i vår HP Indigo 12000, berättar Jonas Ettemo på Elanders.

Leveranstiderna varierar från ungefär en vecka inom Norden, mellan en och två veckor inom EU och upp till tre veckor till resten av världen.

Affischerna i formatet 50×70 cm trycks på 200-grams matt papper och packas i dubbla papprullar för säker leverans.

– För oss var det viktigt att finna en printpartner som har lång erfarenhet av Print-on-Demand. Därför valde vi Elanders. Servicenivån från Elanders är hög och de kommer också med tips och idéer på saker som kan utveckla vår verksamhet, säger The Wedding Poster om Elanders.

www.theweddingposter.com

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.