Logga in

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

15 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:
weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. Frakten, oavsett var i världen man befinner sig, ingår i priset.

Det är Elanders som producerar affischerna som distribueras till hela världen från anläggningen i Vällingby.

– Vi har levererat till alla kontinenter förutom Afrika. Flödet är helt automatiserat och beställningarna inklusive packsedlar, högupplöst pdf hamnar direkt i operatörens dator. Inom kort kommer vi att flytta produktionen till Mölnlycke och producera affischerna i vår HP Indigo 12000, berättar Jonas Ettemo på Elanders.

Leveranstiderna varierar från ungefär en vecka inom Norden, mellan en och två veckor inom EU och upp till tre veckor till resten av världen.

Affischerna i formatet 50×70 cm trycks på 200-grams matt papper och packas i dubbla papprullar för säker leverans.

– För oss var det viktigt att finna en printpartner som har lång erfarenhet av Print-on-Demand. Därför valde vi Elanders. Servicenivån från Elanders är hög och de kommer också med tips och idéer på saker som kan utveckla vår verksamhet, säger The Wedding Poster om Elanders.

www.theweddingposter.com

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.