Logga in

Digaloo byter ägare

06 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

TMG förvärvar Digaloo. Jannes Dahlgren delägare och vd för Digaloo och Magnus Claesson, koncernchef Taberg Media (Bilder: Branschkoll och TMG)

Taberg Media Group förvärvar digitaltryckeriet Digaloo. Kända för sin höga kvalitet passar Digaloo väl in med TMGs befintliga Stockholmsverksamhet i TMG Sthlm som också har en hög kvalitetsprofil.

Man skriver i ett meddelande att Taberg Media Group stärker kärnverksamheten och ökar genom förvärvet sin närvaro på ”den viktiga Stockholmsmarknaden”.

Nuvarande vd och delägare i Digaloo, Jannes Dahlgren, fortsätter i sin roll som vd för Digaloo.

Man skriver att förvärvet bekräftar att digitaltryck är ett område som förväntas bli allt viktigare i framtiden.

– För oss som koncern betyder detta väldigt mycket. Vi visar tydligt att vi utvecklar kärnverksamheten och att vi kommer att fortsätta bygga för framtiden. Stockholmsmarknaden är jätteviktig och med Digaloo i koncernen markerar vi även en tydlig inriktning mot hög service och kvalitet, säger Magnus Claesson, koncernchef Taberg Media Group.

– Med TMGs styrka och kompetens inom traditionellt tryck och storformat kommer vi få helt nya utvecklingsmöjligheter vilket känns väldigt inspirerande, säger Jannes Dahlgren som är vd för Digaloo.

Digaloo omsatte 43,2 (39,2) miljoner kronor under 2017 och uppges nu har 28 anställda. För ett par år sedan förvärvade Digaloo Your Wallpaper som trycker tapeter.

Taberg Media Group har huvudkontor i småländska Taberg och finns representerat i Taberg/Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Halmstad och Kumla. Totalt sysselsätter koncernen cirka 160 anställda.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.