Logga in

Dagens Nyheter söker Formgivare

21 augusti, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en av Sveriges ledande dagstidningar? Dagens Nyheter befinner sig mitt i den digitala transformationen av mediebranschen och söker nu förstärkning av en Formgivare till den nya inhouse-byrån!

Vi söker en omvärldsbevakad Formgivare som brinner för det kreativa skapandet och som har ett stort intresse för digital- och printdesign. Du levererar trendig och kreativ design i linje med DN:s formspråk och du har en förmåga att komma med idéer samt utföra uppdrag på olika nivåer med både bredd och variation. Du levererar briljanta grafiska idéer och genom visuell kommunikation lyckas du förmedla DN:s varumärkesbild oavsett målgrupp och val av kanal.

Här är du en del av det dagliga kampanjskapandet i en organisation i digital framkant. För dig som vill arbeta i en miljö där en dag inte är den andra lik är detta en fantastisk möjlighet. Rollen som Formgivare är ny och du har därför chansen att forma din egen roll tillsammans med ett team bestående av en Produktionsledare, en Copywriter och en Junior grafisk designer / Originalare.

Tillsammans arbetar du och teamet mot flera korsfunktionella team i två ben inom avdelningen Läsarintäkter. Det ena benet Läsarintäkter försäljning/marknad ansvarar för att attrahera nya kunder, digitalt och print, samt behålla och arbeta med lojalitetsaktiviteter för befintliga kunder. Det andra benet Marknadsavdelningen för privatmarknaden ansvarar för övrig marknadsföring så som event, samarbeten och varumärkesbyggande material mm.

Sammantaget innebär arbetet som Formgivare att du:

  • Skapar användarvänlig design för DN:s olika produkter, både digital och print
  • Skapar ny och kreativ design i linje med DN:s formspråk. Du är den som sätter konceptet för hur DN:s olika produkter ska se ut i olika kommunikationsytor
  • Förstår och sätter dig in i vilka sammanhang, till vilken målgrupp och med vilka texter som designen kommer att synas.

Kompetens, erfarenhet och bakgrund

Vi ser att du har arbetslivserfarenhet från byrå, mediabranschen och/eller en större marknadsavdelning. Du har tidigare erfarenhet från en organisation som är i digital framkant och som satsar på IT. Du är även en trendspanare som har förståelse för olika marknadskrafter och du är uppdaterad inom de senaste digitala trenderna. Vidare har du:

  • Minst tre års erfarenhet från en liknande roll som Formgivare
  • Har kunskap om offline och print samtidigt som du har digital toppkompetens
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta korsfunktionellt.

Vad kännetecknar dig som person?

För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en kreativ doer som är självgående och har en förmåga att leverera under intensiva perioder. Vidare är du:

  • Driven, orädd och socialt utåtriktad
  • Prestigelös
  • En person med skinn på näsan
  • Lyhörd, ödmjuk och trivs med att arbeta i team.
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)