Logga in

Conventus Communications söker Grafisk Formgivare (Frilans)

10 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Conventus Media House söker en strukturerad och formsäker medarbetare som har lätt för att sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som tar ansvar för utmaningar och problem som ställs inför dig och som älskar att arbeta i högt tempo.Vi ser gärna att du är bosatt i Stockholm och kan arbeta som frilansare hos oss.

Om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av omväxlande medieproduktion med fokus på layout och originalframställning för tryck och webb- annonser där du skapar snygga och slagkraftiga banners åt våra kunder.

Du måste ha lätt för att sätta dig in i nya system och leverera med både korta och långa deadlines. Du kommer att arbeta nära säljarna och vara ett stöd för dem och hålla kontakt med kunderna, där du även stämmer av korr med annonser.

Vi ser gärna att du har närvaro ett par dagar i veckan på vårt kontor invid Stureplan.

Kvalifikationer

  • Är flexibel och kan hantera många bollar i luften samtidigt.
  • Du kommer att arbeta i följande program:
  • Double Klick for Publisher och Open X
  • Photoshop
  • Illustrator
  • InDesign
  • Dreamweaver – HTML
  • Word
  • Skapa animerade gif-annonser
  • Viktigt är att du behärskar photoshop och Indesign bra.
  • Är van vid att arbeta självständigt och mot uppsatta deadlines
  • Är en god kommunikatör och serviceinriktad.
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Replik: Svanen har ”ständiga förbättringar” i sitt DNA

Svanen_head

Anna Norberg and Anders Jacobsson at Ecolabelling Sweden responding to Laurel Brunners criticism.

Laurel Brunner skriver i en krönika att miljömärkningen Svanen ”måste anpassa sig till verkligheten”. Nu svarar Svanen att Laurel har fel fakta och att ständiga förbättringar finns i Svanens DNA. ”Vi kan försäkra Laurel Brunner om att syftet med att presentera nya kriterier gradvis är ett försök att följa med industrins utveckling”, skriver Anna Norberg and Anders Jacobsson på Svanen. (mer…)

Krönika: Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin

svanLaurel Brunner, som skriver om miljö och grafisk bransch, säger i en krönika att Svanen måste anpassa sig till verkligheten i den grafiska industrin. Hon får svar från Svanen som säger att ”ständiga förbättringar” ligger i Svanens DNA och man pekar också på direkta felaktigheter i kritiken.

Below is Laurel Brunners view on the Nordic Swan and (mer…)

Platser kvar: Utbilda dig för jobb i grafiska branschen

Brobygrafiska i Sunne är inne i en intensiv period med att få in ansökningar till utbildningarna som startar i höst. De passar för den som vill in i branschen eller vill vidareutbilda sig. (mer…)

Justnu förvärvar i Stockholm – startar nytt affärsområde

Diabolaget

Peter Veres, Justnu och Christer Hammarborg, Diabolaget. (Bild: Justnu)

”Stockholm är ett av våra viktigaste områden”, säger Justnu och därför växer man genom förvärvet av Diabolaget på Östermalm.
(mer…)

Elanders skickar personliga bröllopsaffischer till hela världen

weddingposter

Personliga bröllopsaffischer säljs av The Wedding Poster och produceras av Elanders för leverans till hela världen. (Bild från theweddingposter.com)

Hos Svenska The Wedding Poster kan man för 58o kronor beställa en personlig affisch för att hylla sitt (eller någon annans) bröllop. (mer…)

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event. (mer…)

Primotek ska sälja Canons Colorado

Canon Primotek

Hans Öberg från Pirmotek skriver på för att sälja Canons storformatsskrivare i Sverige. (Bild: Canon)

Primotek blir återförsäljare för Canons storformatsskrivare. (mer…)

Mikrobryggeri skalar upp produktionen med egen etikettproduktion

Dykes

Dykes Brewery, ett mikrobryggeri utanför Sundsvall, skalar upp produktionen med ett nytt bryggverk och utökad distribution i landet. Etiketterna, med individuell spårningsinformation, produceras inhouse. (mer…)

Mediebyråbarometern: Kraftigt ner för sökordsmarknadsföring

Mediebyrabarometern april 17

Källa: Sverige Mediebyråer

I Mediebyråbarometern för april minskar sökordsmarknadsföring med 23 procent. Storstadspress och fackpress har det ännu tuffare och tappade stort med 34 respektive 24 procent.