Logga in

CELA Grafiska söker Produktionschef

13 september, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Vill Du vara med och hjälpa ännu fler kunder att ”göra intryck”?

Varje dag hjälper vi på CELA Grafiska våra kunder att göra intryck med sin marknadsföring. Vi har en hög servicegrad och vi vet att det är det våra kunder uppskattar mest.

För att kunna bli avsevärt större de närmaste åren och hjälpa ännu fler kunder söker vi nu en erfaren produktionschef som kan utveckla och effektivisera vår produktion.

Som produktionschef kommer du att leda och utveckla vår produktionsavdelning som idag består av 8 personer. Avdelningen tar hand om hela produktionsprocessen kring kundernas beställningar från filhantering till leverans av färdig trycksak.

Samtidigt som du skall leda och utveckla produktionen och personalen på lång och kort sikt skall du även kunna hanterar och säkerställa de dagliga leveranser och den dagliga driften. Det här är inte ett jobb för alla – du måste vara en person som finner glädje i att växla dagligen mellan personaledning och tempofylld operativ verksamhet.

Vi söker en person som har meriterande erfarenhet av att leda personal och utveckla produktionsenheter och -avdelningar. Erfarenhet från tryckeribranschen har vi – så det är inte det viktigaste. Du har även erfarenhet av att jobba med större enheter än vad vi är för att kunna hjälpa oss att växa till helt andra nivåer – med din hjälp siktar vi på att bli avsevärt större!

Eftersom tjänsten har sin placering i Vänersborg bor du inom lämpligt avstånd.

Företaget:

CELA Grafiska AB är ett tryckeri etablerat i Vänersborg sedan drygt 160 år. Företagets mål är att alltid ha kunden i fokus vilket innebär att vi ständigt arbetar med att vara i framkant när det gäller teknik, leveranssäkerhet och miljö. Våra starka områden är digitaltryck, offsettryck, storformat och en egen efterbehandlingsavdelning.

Skicka ditt personilga brev och CV till jobb@cela.nu

Sista ansökningsdag 29 september 2017.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)