Logga in

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

05 december, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona.

– Förr eller senare kommer varje verksamhet till en punkt där man behöver växa för att komma vidare. Nu får vi möjlighet att göra det under CA Anderssons paraply – och det känns kanonbra, säger Stefan Åkesson, vd på Printfabriken.

Printfabriken är ett tryckeri med stor erfarenhet och intressanta relationer och blir ett värdefullt och välkommet tillskott till vår verksamhet, säger CA Anderssons vd och ägare Olle Sterner.

CA Andersson skriver på sin sajt att förvärvet innebär ”såväl ökad kapacitet som utökad geografisk närvaro”.

Ny 8-färgspress i Karlskrona

I samband med förvärvet investerar man i en 8-färgspress i Karlskrona, enligt pressmeddelandet.

”One Stop Shop”

CA Andersson beskriver sin verksamhet som en ”One Stop Shop” och den innebär att man hjälper kunden med alla typer av kommunikationslösningar. Från idé och strategi till produktion, såväl digitalt som analogt. Tryck, webb, displaymaterial, design, crossmedia, DM, lager, e-handelslösningar, distribution och logistik.

Printfabriken startade 1999 och är idag ett tjugotal anställda och en årlig omsättning på runt 40 miljoner kronor. Man har senaste fem åren tappat i försäljningen som har minskat från 56 miljoner kronor 2012.

Sedan tidigare finns CA Andersson i Malmö, Göteborg, Simrishamn, Ystad och Örebro – och i samband med förvärvet etableras företagets One Stop Shop-modell även i Karlskrona.

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.