Logga in

Branschkoll tar över norska Media Monitor

13 februari, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:
Skärmavbild 2017-02-13 kl. 09.46.13

Branschkoll tar över norska Media Monitor.

Från och med den 13 februari 2017 tar Branschkoll över norska omvärldsbevakningstjänsten Media Monitor.

Kjetill Fless startade Media Monitor 2014 och sedan början av 2015 finns ett tätt samarbete med Branschkoll kring bevakning och innehåll. När Kjetil nu går över till annan verksamhet tar Branschkoll över.

– Både Ola och jag har fått många insikter i varandras nationella industrier genom samarbete. Att det är Ola som tar över Media Monitor är den bästa lösningen jag kan tänka mig. Hans långa erfarenhet från branschen och hans grundlighet och förmåga att få fram relevant och viktigt innehåll, garanterar att kvaliteten på informationsflödet är i de bästa händerna. Han är redan väl uppdaterad på norska förhållanden i branschen, säger Media Monitors före detta redaktör Kjetil Fless i en kommentar.

Media Monitor kommer att fortsätta precis som vanligt med innehåll på norska och ett veckobrev varje måndag. Men jag ser självklart också fördelar med en gemensam drift av de två tjänsterna.

Kunderna i de två länderna kommer nu att få ännu större nytta av en allt mer nordisk omvärldsbevakning.

Media Monitor har skrivit mer om förändringen.

/Ola Karlsson

H-Tryck i Markaryd bygger ut för ökad produktion

H-tryck utbyggnad

Tryckeriet H-Tryck i Markaryd ser fortsatt tillväxt och bygger ut fastigheten för nio miljoner kronor (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)

Svensk är bäst i världen på att foliera bilar och båtar

World_Wrap_Masters_Winner_Jonas_Sjstrm

Svensken Jonas Sjöström är bäst på foliering av fordon. I finalen av Fespa World Wrap Masters Series 2017 vann han över Martynas Betulis från Irland och Ruan Greef från Sydafrika. (mer…)

Heidelberg expanderar inom förbrukningsmaterial – köper två fabriker

01_Location_Kruibeke_IMAGE_RATIO_1_5

Heidelberg tar över två europeiska kemifabriker från Fujifilm. (mer…)

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september. (mer…)

Automatiserar trycksaksinköp med API – tar in 173 miljoner i kapital

lob

Amerikanska Lob har utvecklat ett API som låter företag koppla ihop mjukvaror med tryckpressar. Nu har investerare stoppat in 20 miljoner dollar (mer…)