Logga in

Branschkoll tar över norska Media Monitor

13 februari, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:
Skärmavbild 2017-02-13 kl. 09.46.13

Branschkoll tar över norska Media Monitor.

Från och med den 13 februari 2017 tar Branschkoll över norska omvärldsbevakningstjänsten Media Monitor.

Kjetill Fless startade Media Monitor 2014 och sedan början av 2015 finns ett tätt samarbete med Branschkoll kring bevakning och innehåll. När Kjetil nu går över till annan verksamhet tar Branschkoll över.

– Både Ola och jag har fått många insikter i varandras nationella industrier genom samarbete. Att det är Ola som tar över Media Monitor är den bästa lösningen jag kan tänka mig. Hans långa erfarenhet från branschen och hans grundlighet och förmåga att få fram relevant och viktigt innehåll, garanterar att kvaliteten på informationsflödet är i de bästa händerna. Han är redan väl uppdaterad på norska förhållanden i branschen, säger Media Monitors före detta redaktör Kjetil Fless i en kommentar.

Media Monitor kommer att fortsätta precis som vanligt med innehåll på norska och ett veckobrev varje måndag. Men jag ser självklart också fördelar med en gemensam drift av de två tjänsterna.

Kunderna i de två länderna kommer nu att få ännu större nytta av en allt mer nordisk omvärldsbevakning.

Media Monitor har skrivit mer om förändringen.

/Ola Karlsson

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.