Logga in

Branschkoll tar över norska Media Monitor

13 februari, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:
Skärmavbild 2017-02-13 kl. 09.46.13

Branschkoll tar över norska Media Monitor.

Från och med den 13 februari 2017 tar Branschkoll över norska omvärldsbevakningstjänsten Media Monitor.

Kjetill Fless startade Media Monitor 2014 och sedan början av 2015 finns ett tätt samarbete med Branschkoll kring bevakning och innehåll. När Kjetil nu går över till annan verksamhet tar Branschkoll över.

– Både Ola och jag har fått många insikter i varandras nationella industrier genom samarbete. Att det är Ola som tar över Media Monitor är den bästa lösningen jag kan tänka mig. Hans långa erfarenhet från branschen och hans grundlighet och förmåga att få fram relevant och viktigt innehåll, garanterar att kvaliteten på informationsflödet är i de bästa händerna. Han är redan väl uppdaterad på norska förhållanden i branschen, säger Media Monitors före detta redaktör Kjetil Fless i en kommentar.

Media Monitor kommer att fortsätta precis som vanligt med innehåll på norska och ett veckobrev varje måndag. Men jag ser självklart också fördelar med en gemensam drift av de två tjänsterna.

Kunderna i de två länderna kommer nu att få ännu större nytta av en allt mer nordisk omvärldsbevakning.

Media Monitor har skrivit mer om förändringen.

/Ola Karlsson

Investerar 10 miljoner euro i finpapperstillverkning

Arctic Papers bruk i Kostrzyn, Polen. (Bild: Arctic Paper)

Arctic Paper investerar i ökad kapaciteten vid bruket i polska Kostrzyn.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)