Logga in

Branschkoll tar över norska Media Monitor

13 februari, 2017 | Av: Ola Karlsson | Dela:
Skärmavbild 2017-02-13 kl. 09.46.13

Branschkoll tar över norska Media Monitor.

Från och med den 13 februari 2017 tar Branschkoll över norska omvärldsbevakningstjänsten Media Monitor.

Kjetill Fless startade Media Monitor 2014 och sedan början av 2015 finns ett tätt samarbete med Branschkoll kring bevakning och innehåll. När Kjetil nu går över till annan verksamhet tar Branschkoll över.

– Både Ola och jag har fått många insikter i varandras nationella industrier genom samarbete. Att det är Ola som tar över Media Monitor är den bästa lösningen jag kan tänka mig. Hans långa erfarenhet från branschen och hans grundlighet och förmåga att få fram relevant och viktigt innehåll, garanterar att kvaliteten på informationsflödet är i de bästa händerna. Han är redan väl uppdaterad på norska förhållanden i branschen, säger Media Monitors före detta redaktör Kjetil Fless i en kommentar.

Media Monitor kommer att fortsätta precis som vanligt med innehåll på norska och ett veckobrev varje måndag. Men jag ser självklart också fördelar med en gemensam drift av de två tjänsterna.

Kunderna i de två länderna kommer nu att få ännu större nytta av en allt mer nordisk omvärldsbevakning.

Media Monitor har skrivit mer om förändringen.

/Ola Karlsson

Åtta.45 i nytt förvärv – köper hela Edita Bobergs

Nordic Morning och familjen Boberg säljer sin tryckverksamhet Edita Bobergs i Falun till Åtta.45. (mer…)

Praktikplats sökes: Här hittar du din nästa medarbetare

Ett nytt koncept från Branschkoll ska hjälpa företag att hitta studenter i den grafiska sektorn som söker praktik, och hjälpa studenter att hitta praktikplats. (mer…)

Tar tag i reklamhatet: ”oroade över utvecklingen”

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Sveriges Annonsörer gör sin största satsning hittills genom kampanjen ”Reklam – inte bara störande”, som ska visa på varför reklam är viktigt och vad som skulle hända om reklamen inte fanns. (mer…)

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)