Logga in

Branschkoll på Sign & Print

07 februari, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Den här veckan är bevakningen lite annorlunda eftersom jag är på mässan Sign & Print i Stockholm i tre dagar.

Dels kommer jag titta på de 17 grafiska producenter som ställer ut men också lyssna på intressanta talare i Visutechs monter. Bland annat Elanders, Gelato, Billes och Kartongbolaget som alla ska berätta om sina företag och hur de ser på framtiden.

Tillsammans med nätverket Grafkom har jag också en liten ”monter” precis vid mässans management-scen där det också är en del intressanta talare. Till exempel Madeleine Thor från IRM och Jörgen Svedberg som är varumärkesstrateg på byrån Ehrenstråhle DDB.

Jag och Ulf Sunnberg (Grafkom och Northbridge) håller också en gemensam presentation 12.30 varje dag där vi ska försöka ge lite tips kring hur man jobbar smart i nätverk och med omvärldsbevakning.

Hoppas vi ses där.

/Ola

Addbrand investerar – först i Skandinavien med den nya utrustningen

Addbrand, före detta Kuvertteamet, investerar i ny utrustning från HP.

Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation

Men hjälp av printade produkter ”ägde” Oatly Stockholms central under en vecka i maj. (Bilder: Havelle)

Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. (mer…)

Nyckelringar, shotglasbrickor och huvuddockor – allt produktmedia, allt 3D-utskrivet

Företaget har skaffat 200 stycken 3D-skrivare på bara två år.

Ett företag i Brooklyn använder 3D-print för att producera unika produkter för marknadsföring. Med över 200 3D-skrivare och stora produktmediaföretag som kunder har de snabbt blivit en betydande aktör i branschen.

Ny utrustning effektiviserar arbetet medan personalen fokuserar på helhetslösningar

Jennie Åndberg (Franchisetagare), Annelie Jonsson (produktion) och Jimmie Humby (produktion) ej närvarande är kollegan Roxana Guillén som jobbar med sälj.

“Det ska räcka med ett ställe för kunden att vända sig till”, säger Jennie Åndberg på Nyköpings Kopiering. (mer…)

Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Hoff köper produktionsbyrå

Byrågruppen House of Friends (Hoff) förvärvar produktionsbyrån Blomquist & Co.

PÅ Media investerar i fullmatad digitalpress – för alla som vill sticka ut med sina trycksaker

PÅ Media i Stockholm investerar i en ny HP Indigo 5900. Pressen är utrustad med alla tillbehör som går att köpa. (mer…)

Norrlands Guld trycker tweets i skummet på ölen

Ölskummet ska användas som mediakanal för att få människor att lägga ner mobiltelefonen under matchen.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.