Logga in

Antalis söker skandinavisk marknads- och kommunikationschef

17 juli, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

antalis Brinner du för marknadsföring? Skulle du tycka att det vore spännande att få jobba med vårt varumärke – Europas ledande grossist inom finpapper och emballage – i en skandinavisk organisation med Sverige, Norge och Danmark i fokus? Vi söker dig som har stort affärsfokus och internationell erfarenhet till en roll som vi kallar Regional MarCom Manager Scandinavia.

Vi erbjuder

En bred och omväxlande tjänst som marknads- och kommunikationschef, där du kommer att ansvara för att utveckla och segmentera våra marknadsplaner, både på lands- och skandinavisk nivå och se till att de går i linje med våra övergripande mål och strategier och de initiativ som kommer från huvudkontoret. Rollen är både strategisk och operativ, det är du som har huvudansvar för att initiera, genomföra, mäta och följa upp marknadsaktiviteter i syfte att driva försäljning, öka kundnöjdhet och sprida vårt varumärke. I rollen ingår också att ”supporta” våra säljteam med kampanjer, event och försäljningsmaterial. Du kommer också att vara med i de internationella projekt som vi nu genomför inom Marketing automation. Då vi vill skapa en kultur som är mer marknadsorienterad, har du också en viktig roll att spela som inspiratör och företrädare för marknad och kommunikation.

Rollen innebär budgetansvar och vi har en matrisorganisation där du har ansvar för 2 personer i Sverige samt för ett antal personer i Norge och Danmark på distans. Du rapporterar till Marketing Director Nordic Baltic Russia.

Vi söker

Dig som har relevant högskoleexamen och minst 5 års relevant erfarenhet av både operativ och strategisk marknadsföring inom B2B. Vi vill också att du har erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier. Eftersom att du kommer att arbeta i en internationell organisation kommer du också att ha nytta av din förståelse för kulturella skillnader och din kommunikativa förmåga. Som person tror vi att du drivs av att se resultat och för att lyckas med det ser vi att du är strukturerad och van vid att driva frågor i gränslandet mellan försäljning, produktutveckling och marknad i en internationell miljö.

Vårt affärsspråk är engelska, men du behöver också ha goda kunskaper i svenska och det är meriterande om du kan danska och norska. Tjänsten är placerad i Jordbro, men innebär en del resande till Norge och Danmark.

Välkommen med din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark Rekrytering. Vi ber dig att skicka in CV samt personligt brev på engelska, senast 14:e augusti. Ansökan sker via Badenoch & Clarks hemsida www.badenochandclark.se, Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annika Vermunt på telefon 08-598 981 81, annika.vermunt@badenochandclark.se, tillgänglig från 14/8.

Antalis is the leading professional paper distributor and provider of packaging and visual communication solutions in Europe and the world (outside of the United States). Antalis is the only operator in its sector with an international presence in 43 countries, a team of 5 600 employees and a turnover of 2.5 billion Euros for 2016 The group provides one of the most extensive and diversified ranges of products and solutions in the market and offers its clients a high and ground breaking level of service in terms of customisation, expertise and logistics, mainly through its 118 distribution centres situated throughout the world. For more information go to http://www.antalis.com/en/group/profile/

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

QR-kodens revansch

Nu kan alla Iphone-användare läsa av QR-koder direkt med telefonens kamera. (mer…)

Ineko-koncernen: Nu heter alla bolag Brandfactory

Nya logotypen.

Ineko-koncernen samordnar alla sina varumärken under namnet Brandfactory. De svenska företagen Ineko, Ontime och Strålins byter namn till Brandfactory. Även danska Vangsgaard och Colorgruppen byter ut namnen.

Antalis nya tävling: Vill visa möjligheter med printad inredning

För att uppmärksamma inredningsarkitekter, designers, tryckare och reklamares kreativa förmåga startar Antalis tävlingen Antalis Interior Design Awards. (mer…)

Tryckeri säljer dotterbolag till e-handelskonsult

Vaimo förvärvar företaget Notitium som utvecklats till ett konsultbolag inom hantering och publicering av produktinformation

Grafiska nätverk samarbetar i Göteborg

Fredrik Bille är ordförande i Göteborgs Grafiska Kretsförening som samarbetar med nätverket Grafkom i höst.

Göteborgs Grafiska Kretsföreningen samarbetar med Grafkom med målet att skapa höstens bästa nätverksträff i grafisk bransch. (mer…)

Så levererar UPS trycksaker på en timme

UPS tryckeriverksamhet utmanar med extremt snabba leveranser i samarbete med nystartat logistikbolag. (Bild: från upsstoreprint.com)

Att kunna erbjuda extremt snabba leveranser har länge varit något som företag inom tryckbranschen jobbat med. Men det är en stor utmaning att lyckas.

Grafkom till Göteborg i november – ”det blir höstens största nätverksträff”

Höstens största nätverksträff i den grafiska branschen – Grafkom I/O – börjar ta form. Bland annat har de första fem talarna presenterats och anmälan är nu öppen. (mer…)

H&M och Ikea investerar i bolag som gör textil av skog

Ikea och H&M satsar tillsammans på att skapa textil av råvara från skogen. (Bilder: Ikea, Pixabay och H&M (Foto H&M: Mattias Bardå))

Allt fler gör anspråk på skogen som råvara. Nu har H&M och Ikea backat upp företaget Treetotextile som ska göra miljövänlig textil av trämassa.

Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person. (mer…)