Logga in

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

15 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event.

– Att en person som Micael Bindefeld tror på kraften i fysiska inbjudningar visar att det tryckta mediet står starkt, säger Antalis marknadschef Mickaël Gohier till Branschkoll.

Det blir något som består och stärker det unika konceptet i varje event.

– De fysiska inbjudningskortens attraktionskraft på hallmattan är idag starkare än någonsin och får fortfarande gäster att känna sig både utvalda och värdefulla, enligt Micael Bindefeld.

Material med känsla

Micael Bindefeld har under lång tid utmanat och utvecklat sättet att se på inbjudningar. Papper, kartong, glas, metall, returplast, fjäderboor och badrumsmattor har genom konceptuella och snillrika lösningar fått mottagarna att hänföras av de åtråvärda korten.

sdf

Invigning av utställningen. Antalis marknadschef Mickaël Gohier tillsammans med Micael Bindefeld, Viggo Cavling (som intervjuade Bindefeld på invigningen) och Lars Löfgren som är vd för Antalis. (Bild: Antalis)

Utställning i Stockholm

Antalis Bindefeld montrar

Nästan 50 av Micael Bindefelds ”inbjudningskort”, som normalt ligger i ett arkiv, visas upp på den unika utställningen i Stockholm.

Tillsammans har Antalis och Micael Bindefeld skapat utställningen ”Invitationer, Just ask Bindefeld”, där ett femtiotal utvalda inbjudningar ställs ut. Genom utställningen vill Antalis lyfta kärleken till papper genom att visa det fysiska inbjudningskortets funktion och träffsäkerhet i en allt mer digitaliserad värld.

– I vår strävan efter att alltid kunna ge våra kunder ett både inspirerande och relevant svar på alla frågor, är det oerhört kul att ha Micael Bindefeld på plats för att visa hur han under 30 år har lyckats överträffa sig själv i både kreativitet och genomförande. Jag menar, vem vet bättre än Micael hur man med en inbjudan får folk att både hänföras och osa, säger Lars Löfgren, vd för Antalis i en kommentar.

Utställningen pågår mellan den 4 maj till den 24 maj 2017 i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan 23 i Stockholm.

Antalis Bindefeld inbjudningskort

Inkish på invigningen

Inkish.tv var på invigningen och frågade Bindefeld, grafiska formgivare om vad de tycker om papper och fysisk kommunikation. Se filmen nedan eller på inkish.tv.

IRM: Glödhet reklammarknad i stor förändring – så här går det för de olika medierna

Reklammarknaden är fortsatt glödhet, enligt färska siffror från IRM som samtidigt med rapporten för 2017 också presenterar siffror för Q1 2018.

GDPR-utbildning för grafiska företag

Daniel Tornberg och Alexander Jute från Marlaw utbildar i GDPR.

Grafkom har tagit fram en GDPR-utbildning för den grafiska branschen i samarbete med Marlaw.

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla grafiska företag. (mer…)

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift. (mer…)

Investerar stort för att göra bokproduktionen lönsam

Scandbook har senaste två åren investerat

Utomhusreklam går som tåget

Utvecklingen från 2006 fram till 2017. (Källa: Sveriges Mediebyråer)

Mediebyråerna ökar kraftigt sina investeringar i utomhusreklam.

Studie: Digital information mer stressande än fysisk

Rapporten från Postnord går på djupet kring hur människan reagerar på olika kommunikationskanaler.

Postnord har genomfört en omfattande studie där de mätt hjärnaktiviteten hos personer som tar emot information, antingen fysiskt eller digitalt, studien visar bland annat att digitala kanaler stressar mottagaren mer än fysiska. 

Köper 10 HP Indigo 20000 – Fyrdubblar kapaciteten för digitaltryckta förpackningar

Tio nya digitala tryckpressar ska placeras på fyra nya produktionsanläggningar.

Ny studie: Konsumenter föredrar förpackningar av papper och kartong

I en studie av Two Sides blev 500 konsumenter tillfrågade om vilket material de föredrar att få produkter i – majoriteten svarade papper och kartong. (mer…)

Petter Stordalen investerar i bokbranschen

Petter Stordalen ska starta ett förlagshus i Norge – branschveteraner och författare hoppar på när han investerar i tre olika förlag.