Logga in

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

15 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event.

– Att en person som Micael Bindefeld tror på kraften i fysiska inbjudningar visar att det tryckta mediet står starkt, säger Antalis marknadschef Mickaël Gohier till Branschkoll.

Det blir något som består och stärker det unika konceptet i varje event.

– De fysiska inbjudningskortens attraktionskraft på hallmattan är idag starkare än någonsin och får fortfarande gäster att känna sig både utvalda och värdefulla, enligt Micael Bindefeld.

Material med känsla

Micael Bindefeld har under lång tid utmanat och utvecklat sättet att se på inbjudningar. Papper, kartong, glas, metall, returplast, fjäderboor och badrumsmattor har genom konceptuella och snillrika lösningar fått mottagarna att hänföras av de åtråvärda korten.

sdf

Invigning av utställningen. Antalis marknadschef Mickaël Gohier tillsammans med Micael Bindefeld, Viggo Cavling (som intervjuade Bindefeld på invigningen) och Lars Löfgren som är vd för Antalis. (Bild: Antalis)

Utställning i Stockholm

Antalis Bindefeld montrar

Nästan 50 av Micael Bindefelds ”inbjudningskort”, som normalt ligger i ett arkiv, visas upp på den unika utställningen i Stockholm.

Tillsammans har Antalis och Micael Bindefeld skapat utställningen ”Invitationer, Just ask Bindefeld”, där ett femtiotal utvalda inbjudningar ställs ut. Genom utställningen vill Antalis lyfta kärleken till papper genom att visa det fysiska inbjudningskortets funktion och träffsäkerhet i en allt mer digitaliserad värld.

– I vår strävan efter att alltid kunna ge våra kunder ett både inspirerande och relevant svar på alla frågor, är det oerhört kul att ha Micael Bindefeld på plats för att visa hur han under 30 år har lyckats överträffa sig själv i både kreativitet och genomförande. Jag menar, vem vet bättre än Micael hur man med en inbjudan får folk att både hänföras och osa, säger Lars Löfgren, vd för Antalis i en kommentar.

Utställningen pågår mellan den 4 maj till den 24 maj 2017 i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan 23 i Stockholm.

Antalis Bindefeld inbjudningskort

Inkish på invigningen

Inkish.tv var på invigningen och frågade Bindefeld, grafiska formgivare om vad de tycker om papper och fysisk kommunikation. Se filmen nedan eller på inkish.tv.

https://www.youtube.com/watch?v=Nwetixqs_Yo

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)

Svensk är bäst i världen på att foliera bilar och båtar

World_Wrap_Masters_Winner_Jonas_Sjstrm

Svensken Jonas Sjöström är bäst på foliering av fordon. I finalen av Fespa World Wrap Masters Series 2017 vann han över Martynas Betulis från Irland och Ruan Greef från Sydafrika. (mer…)

Heidelberg expanderar inom förbrukningsmaterial – köper två fabriker

01_Location_Kruibeke_IMAGE_RATIO_1_5

Heidelberg tar över två europeiska kemifabriker från Fujifilm. (mer…)

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september. (mer…)