Logga in

Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

15 maj, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event.

– Att en person som Micael Bindefeld tror på kraften i fysiska inbjudningar visar att det tryckta mediet står starkt, säger Antalis marknadschef Mickaël Gohier till Branschkoll.

Det blir något som består och stärker det unika konceptet i varje event.

– De fysiska inbjudningskortens attraktionskraft på hallmattan är idag starkare än någonsin och får fortfarande gäster att känna sig både utvalda och värdefulla, enligt Micael Bindefeld.

Material med känsla

Micael Bindefeld har under lång tid utmanat och utvecklat sättet att se på inbjudningar. Papper, kartong, glas, metall, returplast, fjäderboor och badrumsmattor har genom konceptuella och snillrika lösningar fått mottagarna att hänföras av de åtråvärda korten.

sdf

Invigning av utställningen. Antalis marknadschef Mickaël Gohier tillsammans med Micael Bindefeld, Viggo Cavling (som intervjuade Bindefeld på invigningen) och Lars Löfgren som är vd för Antalis. (Bild: Antalis)

Utställning i Stockholm

Antalis Bindefeld montrar

Nästan 50 av Micael Bindefelds ”inbjudningskort”, som normalt ligger i ett arkiv, visas upp på den unika utställningen i Stockholm.

Tillsammans har Antalis och Micael Bindefeld skapat utställningen ”Invitationer, Just ask Bindefeld”, där ett femtiotal utvalda inbjudningar ställs ut. Genom utställningen vill Antalis lyfta kärleken till papper genom att visa det fysiska inbjudningskortets funktion och träffsäkerhet i en allt mer digitaliserad värld.

– I vår strävan efter att alltid kunna ge våra kunder ett både inspirerande och relevant svar på alla frågor, är det oerhört kul att ha Micael Bindefeld på plats för att visa hur han under 30 år har lyckats överträffa sig själv i både kreativitet och genomförande. Jag menar, vem vet bättre än Micael hur man med en inbjudan får folk att både hänföras och osa, säger Lars Löfgren, vd för Antalis i en kommentar.

Utställningen pågår mellan den 4 maj till den 24 maj 2017 i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan 23 i Stockholm.

Antalis Bindefeld inbjudningskort

Inkish på invigningen

Inkish.tv var på invigningen och frågade Bindefeld, grafiska formgivare om vad de tycker om papper och fysisk kommunikation. Se filmen nedan eller på inkish.tv.

Snart kan du prata med tryckpressen – Xerox lanserar röststyrning

Hur många exemplar behöver du? Berätta för Gabi, så fixar hon det.

Norska tryckeriet Flisa investerar i 3D-print

Per-Otto Sletten och Ole Peder Berggren på Flisa Trykkeri.

Ett av Norges mest kända tryckerier, Flisa Trykkeri, har investerat i en 3D-skrivare och satsar på nya kundgrupper.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.