Logga in

Amelia och Icons chefredaktörer om tidskriftens roll i en digital värld

24 januari, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:
Amelia Adamo gästar Pop Talks den 16 februari. (Bild: Bonnier)

Amelia Adamo gästar Pop Talks den 16 februari. (Bild: Bonnier)

Den 16 februari gästar Amelia Adamo Pop Talks, Power of prints seminarieserie om det tryckta mediets roll i en digital värld. Räkna med att det blir fullsatt med personer från hela branschen – både från förlagen och från de producerande företagen.

Amelia ska bland annat berätta om de strategiska avvägningar som hon gör mellan det tryckta magasinet och dess digitala motsvarighet.

Bonnier kommer också att berätta om sin nya satsning Icon, ett lyxigt livsstilsmagasin där man har satsat på formgivning, tryck och papperskvalitet i högsta klass. De två chefredaktörerna Peter Smirnakos och Joel Persson kommer och berättar.

Seminariet arrangeras på Nalen i Stockholm men sänds även live via internet. Mer information och länk till anmälan finns i kalendern.

Åtta.45 i nytt förvärv – köper hela Edita Bobergs

Nordic Morning och familjen Boberg säljer sin tryckverksamhet Edita Bobergs i Falun till Åtta.45. (mer…)

Praktikplats sökes: Här hittar du din nästa medarbetare

Ett nytt koncept från Branschkoll ska hjälpa företag att hitta studenter i den grafiska sektorn som söker praktik, och hjälpa studenter att hitta praktikplats. (mer…)

Tar tag i reklamhatet: ”oroade över utvecklingen”

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Adjö reklam – adjö mångfald. (Bild: Sveriges Annonsörer)

Sveriges Annonsörer gör sin största satsning hittills genom kampanjen ”Reklam – inte bara störande”, som ska visa på varför reklam är viktigt och vad som skulle hända om reklamen inte fanns. (mer…)

Omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet

Inkjetpresses-1024x418

Nätverket Grafkom har publicerat rapporten ”What they don’t tell you about inkjet presses”. Det är en omfattande genomgång av möjligheterna med inkjet. (mer…)

Värmekänslig tryckfärg hjälper löpare välja rätt sko

asics

Asics tidningsannons hjälper dig välja rätt skotyp. (Bild från film på Youtube)

Skoföretaget Asics, som tillverkar löparskor, har gjort en tidningsannons tryckt med värmekänslig färg (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)