ÅF tar förpackningserbjudandet till Stockholm
Konsultföretaget ÅF erbjuder inom sitt affärsområde Förpackningsutveckling konsulttjänster inom bland annat design, utveckling och validering av förpackningskoncept. Hittills har man haft verksamheter i Malmö och Göteborg men anställer nu Johan Falkmarken som ska utveckla marknaden lokalt i Stockholm, skriver företaget i ett meddelande.
Johan har bland annat jobbat som industridesigner med förpackningsuppdrag för bland annat Tetra Pak och Axfood.
– För närvarande är tolv konsulter på plats i Malmö och Göteborg och det är dags att kliva upp till Stockholm med vårt erbjudande. Vi har identifierat att många varumärkesägare har behov av att oberoende utveckla förpackningskedjan både med innovations- och kostnadsförbättringar, säger sektionschef Niclas Björkholtz.
ÅF skriver att man jobbar med att ”utveckla förpackningskoncept som är hållbara, funktionella, kostnadseffektiva och varumärkesbyggande”.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.
Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.
OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt
För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.
Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.
Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.
På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.