Logga in

Adare vann Coca-Colas upphandling av trycksaker och promotionprodukter

23 februari, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Coca-cola EP

Adare International, leverantör av globala marknadsföringstjänster, vann nyligen Coca-Colas upphandling av tryckt marknadsföringsmaterial och promotionprodukter i tio europeiska länder.

Kontraktet med Coca-Cola European Partners (CCEP) gäller hela det europeiska nätverket och täcker förutom Sverige och Norge även in Tyskland, Spanien, Portugal, Island, Storbritannien, Frankrike, Belgien, och Nederländerna. Detta skriver Adare i ett meddelande.

Adare har levererat promotionmaterial till CCEP i norra Europa sedan 2011. I Sverige och Norge har samarbetet pågått sedan 2012 gällande promotionprodukter och från mars månad kommer alltså även trycksaker ingå i kontraktet.

– Den nya upphandlingen utgör en potentiell tillväxt på över 200 procent och positionerar Adare som marknadsledare av marknadsföringstjänster, säger Anders Dahlgren, Nordic Account Manager på Adare International i Sverige i en kommentar.

Nu ska Adare hjälpa Coca-Cola att köpa in promotionmaterial såsom glas, bägare, textilier, parasoller, permanent/semi-permanent POS-material, elektronik, giveaways samt allt tryckt marknadsföringsmaterial.

– När det gäller print kommer vi köpa den absolut största delen lokalt, säger Anders Dahlgren.

Uppdraget kommer att förvaltas av ett team med runt 60 till 70 personer runt om i hela Europa.

– Adare stärker nu sitt team i Norden tack vare detta nya kontrakt, avslutar Anders Dahlgren.

H-Tryck i Markaryd bygger ut för ökad produktion

H-tryck utbyggnad

Tryckeriet H-Tryck i Markaryd ser fortsatt tillväxt och bygger ut fastigheten för nio miljoner kronor (mer…)

Lenanders inleder samarbete med digitaltryckeri i Stockholm

Svante Oledal_head

Svante Oledal är vd på Lenanders. (Foto: Lasse Peterson)

Lenanders Grafiska i Kalmar satsar ytterligare på Stockholmsmarknaden genom att inleda ett samarbete med digitaltryckeriet Team Repro på Södermalm. (mer…)

Individanpassad katalog vann Swedish Content Awards

dromkatalogen

Skidstahus kunder skapar sin egen tryckta katalog på företagets webbplats. (Bild: Skärmdump från skidstahus.se)

Byrån Oh My! och hustillverkaren Skidstahus vann nyligen Swedish Content Awards med kampanjen Drömkatalogen. Innehållet i den tryckta katalogen anpassas ner på individnivå. (mer…)

Laritryck investerar 17 miljoner i nya etikettpressar

Etikettryckeriet Laritryck investerar i en digital hybridpress för etiketter från Mark Andy. (mer…)

Ljudböcker blir till pocket

Storytel pocket

Ljudboksförlaget Storytel ger i sommar ut sina egenproducerade ljudböcker – Storytel Originals – som pocketböcker. (mer…)

Svensk är bäst i världen på att foliera bilar och båtar

World_Wrap_Masters_Winner_Jonas_Sjstrm

Svensken Jonas Sjöström är bäst på foliering av fordon. I finalen av Fespa World Wrap Masters Series 2017 vann han över Martynas Betulis från Irland och Ruan Greef från Sydafrika. (mer…)

Heidelberg expanderar inom förbrukningsmaterial – köper två fabriker

01_Location_Kruibeke_IMAGE_RATIO_1_5

Heidelberg tar över två europeiska kemifabriker från Fujifilm. (mer…)

Ny säljutbildning för alla i den grafiska branschen

sales2

Johan Dahl är säljcoach – och kursledare för Grafkoms nya säljutbildning i höst.

Nätverket Grafkom lanserar en helt ny tvådagars säljutbildning för grafisk bransch. Första omgången av kursen blir den 13 och 26 september. (mer…)

Automatiserar trycksaksinköp med API – tar in 173 miljoner i kapital

lob

Amerikanska Lob har utvecklat ett API som låter företag koppla ihop mjukvaror med tryckpressar. Nu har investerare stoppat in 20 miljoner dollar (mer…)