Logga in

Adare vann Coca-Colas upphandling av trycksaker och promotionprodukter

23 februari, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Coca-cola EP

Adare International, leverantör av globala marknadsföringstjänster, vann nyligen Coca-Colas upphandling av tryckt marknadsföringsmaterial och promotionprodukter i tio europeiska länder.

Kontraktet med Coca-Cola European Partners (CCEP) gäller hela det europeiska nätverket och täcker förutom Sverige och Norge även in Tyskland, Spanien, Portugal, Island, Storbritannien, Frankrike, Belgien, och Nederländerna. Detta skriver Adare i ett meddelande.

Adare har levererat promotionmaterial till CCEP i norra Europa sedan 2011. I Sverige och Norge har samarbetet pågått sedan 2012 gällande promotionprodukter och från mars månad kommer alltså även trycksaker ingå i kontraktet.

– Den nya upphandlingen utgör en potentiell tillväxt på över 200 procent och positionerar Adare som marknadsledare av marknadsföringstjänster, säger Anders Dahlgren, Nordic Account Manager på Adare International i Sverige i en kommentar.

Nu ska Adare hjälpa Coca-Cola att köpa in promotionmaterial såsom glas, bägare, textilier, parasoller, permanent/semi-permanent POS-material, elektronik, giveaways samt allt tryckt marknadsföringsmaterial.

– När det gäller print kommer vi köpa den absolut största delen lokalt, säger Anders Dahlgren.

Uppdraget kommer att förvaltas av ett team med runt 60 till 70 personer runt om i hela Europa.

– Adare stärker nu sitt team i Norden tack vare detta nya kontrakt, avslutar Anders Dahlgren.

Investerar 10 miljoner euro i finpapperstillverkning

Arctic Papers bruk i Kostrzyn, Polen. (Bild: Arctic Paper)

Arctic Paper investerar i ökad kapaciteten vid bruket i polska Kostrzyn.

Elanders satsning på logistik – hyr 14.500 kvm i Borås

Elanders Sverige hyr en logistikbyggnad på 14.500 kvadratmeter i Viared utanför Borås.

Walmart lanserar webbshop för produktmedia

Det amerikanska jättebolaget Walmart har startat en webbshop för produktmedia. 

Pantone släpper årets färg: Ultraviolett

Dramatisk, provokativ och tankfull, så beskriver Pantone årets färg.

(mer…)

”Hållbarhet är framtidens starkaste konkurrensfördel” – De har satt målet att bli bäst i branschen

Sofia Brax (mitten) ska hjälpa Olsson & Co att bli bäst på hållbarhet. Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co till höger.(Bild: Olsson & Co)

Olsson & Co, som säljer produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har målet klart – att bli bäst i branschen på hållbarhet.

CA Andersson köper Printfabriken i Karlskrona

Printfabriken i Karlskrona blir en del av CA Andersson. Enligt ett meddelande behåller man namnet och investerar också i en offsetpress till Karlskrona. (mer…)

Hotar svenska skogsbolag med handelsblockad

70 FSC-certifierade företag från Europa, bland annat tryckerier, kräver i ett öppet brev till regeringen och stora svenska skogsbolag att man slutar avverka skog i Sverige med höga naturvärden. Det ”undergräver FSC:s trovärdighet” skriver man.

Inkish.tv hos Intermail: Ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring

Anders Ertmann är vd för Intermail sedan i somras. (Bild: Inkish.tv)

Inkish.tv har besökt Intermails anläggning i Danmark och intervjuat Anders Ertmann som är vd sedan i somras. Nu berättar han om hur man ska växa både inom digital och pappersbaserad marknadsföring.

Branschveteran tar över vd-stolen på Scandbook

Håvard Grjotheim lämnar ordförandeposten i Scandbook – blir koncernchef. (Bild: Inkish.tv)

Håvard Grjotheim blir ny koncernchef i Scandbook från årsskiftet. Han blir också vd för den svenska verksamheten i Falun. (mer…)