Logga in

Adapt Media söker grafisk formgivare

11 juni, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet som grafisk formgivare, med fördel från inhouseavdelning eller reklambyrå. Du kan hantera trycksaker och har förståelse för produktion i både print och digitalt. Självklart är du en van användare av InDesign, Photoshop och Illustrator med känsla för färg och form. Dina kunskaper inom bildbanksverktyg och av fotografering är goda. Utbildning inom grafisk formgivning eller motsvarande yrkeserfarenhet är ett krav. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.Hos oss är service en självklarhet och du bidrar med ett starkt engagemang för ditt arbete. Arbetstempot är högt och du är duktig på att hålla deadlines.

En positiv attityd med ett prestigelöst sätt där du är självgående i arbetet. Vi arbetar tätt ihop därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra.

Vi söker dig som…

  • Har eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning, typografi eller liknande.
  • Har minst tre års erfarenhet av att arbeta med grafisk formgivning, färgprofiler och/eller typografimallar.
  • Besitter mycket goda kunskaper i Adobe-paketen.
  • Har en bra portfolio att visa upp, denna vi vill att du inkluderar i din ansökan.
  • Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska, detta då båda språken kommer att användas i ditt arbete.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som trivs i att arbeta i en kreativ miljö där ingen dag är den andra lik och där tempot är högt.

Du är strukturerad i ditt arbetssätt, nyfiken och van att ta ansvar och självständigt driva arbetsuppgifter framåt. För dig är god sammanhållning viktigt och du är en lagspelare som gärna ställer upp för dina kollegor. Du har ett öga för detaljer, är prestigelös och tycker om konstruktiv kritik. Sist men inte minst är din inställning att allting är möjligt!ArbetsbeskrivningSom grafisk formgivare kommer du att ha ett varierande arbete med produktion av broschyrer, tidningar, kataloger, skyltar, förpackningar, utbildnings- och eventmaterial. Det är viktigt att du har ett brett intresse av såväl formgivning som redaktionell text, fotografering eftersom du arbetar med bilder och fotoredigering samt hanterar texter i layout. Det här är en bred tjänst där du arbetar högt och lågt.Arbetsuppgifter

Som grafisk formgivare på Adapt Media kommer du att arbeta med skapa original till tidningar, magasin, broschyrer, folders, kataloger, eventmaterial och annonser. Du kommer att säkerställa att det material ni skickar för tryck håller de standards och riktlinjer som har satts upp. Du ansvarar för annonsframställning till Söderåsjournalen vilket innefattar kundkontakt, design av annonser, korrektur till tryckfärdiga pdf-filer. Fotografering av människor och produkter till annonser, reportage och broschyrer. Vid hög belastning i tryckeriet kan det förekomma arbetsuppgifter där.
Som grafisk formgivare kommer du att ha ett varierande arbete med produktion av broschyrer, tidningar, kataloger, skyltar, förpackningar, utbildnings- och eventmaterial. Det är viktigt att du har ett brett intresse av såväl formgivning som redaktionell text, fotografering eftersom du arbetar med bilder och fotoredigering samt hanterar texter i layout. Det här är en bred tjänst där du arbetar högt och lågt.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.