Logga in

ABA byter grafisk profil – ska ge bättre bild av utbud och kompetens

06 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Stockholmstryckeriet ABA lanserar en ny grafisk profil, målet är att visa upp en bredare kompetens för både nya och gamla kunder.

Lanseringen är det sista steget i den nysatsning vilken inkluderar investeringar i både produktionsutrustning och personalstyrka som gjordes i höstas. 

Målet för ABA är att visa upp att de har kompetens och kapacitet att ta fram fler produkter än de tidigare har förmedlat och förknippats med.

– Områdena vi vill belysa mer är bland annat vår projektportal för byggsektorn, vår webb-to-printlösning Printdrive där kunder kan spara trycksaker och enkelt beställa marknadsmaterial, vår storformatsproduktion och vårt digitaltryck, säger Malin Ekman, marknadskoordinator.

Under förgående år så har ABA investerat i produktionsutrustning från bland annat Canon och Ricoh. Och på personalfronten så har man anställt fyra nya medarbetare, samt en marknadskoordinator som ska ta hand om det egna varumärket och förstärka närvaron och kommunikation med kunderna.

Vidare så har ABA tagit steg framåt på miljösidan och är numera certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och OHSAS 18001.

– Förstärkningen gör att vi idag kan erbjuda en unik bredd inom grafisk produktion – allt från smarta trycklösningar, utskick, val av papper och kuvert, design och kuvert till rådgivning kring stora kampanjlösningar eller skyltning i butik, avslutar Malin Ekman.

Gigantprint blir danskt – Stibo ska bli en ”grafisk supermarknad”

Sören Henriksen, ansvarig för Stibo Complete som förvärvar svenska Gigantprint.

Danska Stibo köper svenska Gigantprint. (mer…)

Åtta.45 förvärvar i Sundsvall

Åtta.45 gör sitt andra förvärv i Sundsvall när man tar över Kaltes Grafiska. (mer…)

Strålfors lanserar 3d-printtjänst inom B2B

Postnord Strålfors nya 3D-printportal på 3d.postnordstralfors.com.

Postnord Strålfors tar nästa steg i sin satsning på 3d-print. (mer…)

Nytt team ska leda Horizon i Europa

Teamet på Horizon i Tyskland framför huvudkontoret i Quickborn. (Bild: Horizon)

Ett nytt team ska leda Horizon i Europa. Med en blandning av nya unga ledare och personer med lång erfarenhet från bolaget ska man i ”synnerhet stärka verksamheten i de tysktalande länderna och i Norden”. (mer…)

Loreal-profil använder pappersflaskor till nytt varumärke

Shane Wolf är Loreals globala chef för varumärkena Redken, Pureology och Mizani, och i hans nystartade projekt som fått namnet Seed Phytonutrients fokuserar han på småskalig och organisk odling och hållbarhet.  (mer…)

Eson Pac investerar i digitaltryck av förpackningar

Eson Pac, som är stor leverantör av förpackningar till läkemedelsindustrin, investerar i en HP Indigo 30000 i B2-format för att utveckla sitt ”on demand-koncept”. (mer…)

Digital spegel lockar kunder till H&M – skapar egna tidningsomslag

Här skapar de sitt eget fiktiva omslag på H&M magasinet. (Bild: från film på Vimeo)

Besökarna i butiken kan interagera med spegeln bland annat genom att ta selfies och och få modetips.

Komposterbara flaskor på väg mot butikshyllorna

En brittisk forskare har tagit fram en helt nedbrytbar flaska av återvunnet papper som snart kan börja massproduceras.  (mer…)

Ny maskin skräddarsyr lådan efter produkten – on-demand

 

Du matar in ett ark kartong och produktens dimensioner – ut kommer en färdigskuret ark som använder minimalt med material och som är redo att vikas ihop till en box. Maskinen skapar helt nya möjligheter för små e-handlare och företag med ett brett produktsortiment.